При цьому, як показує практика, найбільш популярним і поширеним видом такої техніки є опорні та підвісні кран-балки — https://kzpto.com.ua/uk/kran-balka-pidvisna/, котрі відносяться до групи мостових кранів.
Фактично кран-балки являють собою максимально спрощені в конструкційному плані однобалочні мостові крани, розраховані на операції з різними видами вантажів масою в межах 0,5-16 тонн. Опорні кран-балки — https://kzpto.com.ua/uk/kran-balka-oporna/ принципово відрізняються від підвісних аналогів тільки способом кріплення підкранових шляхів (рейок), по яких переміщається міст із вантажопідйомним механізмом.
У опорних кран-балок підкранові шляхи закріплюються на опорах (колонах), які розташовуються по обидва боки робочого майданчика через певні рівномірні проміжки. А у підвісних моделей шляхи кріпляться до стелі або капітальних стін будівлі. Завдяки наявності опор кран-балки опорні більш стійкі і надійні, тому їх, як правило, використовують для операцій із порівняно важкими вантажами (понад 5 і до 16 тонн), а також для роботи в середньому і важкому режимах. Підвісні кран-балки зазвичай розраховані на роботу з вантажами масою 0,5-5 тонн.
Основними складовими компонентами кран-балок будь-якого типу є несучий прогінний міст, кінцеві балки з ходовими колесами, вантажопідйомний пристрій (таль) і система управління. Залежно від режиму та інтенсивності підйомно-транспортних робіт кран-балка комплектується електротельфером або ручним талем відповідної вантажопідйомності; приводи переміщення моста і вантажопідйомного пристрою також можуть бути як електричними, так і ручними. Крім того, для захоплення (кріплення) вантажу використовуються вантажозахоплювальні пристосування. Найчастіше — це гаки різної конфігурації, а також стропи, траверси, скоби, кліщі, спредери, грейфери, захвати тощо.
Звичайно ж, використання електричного таля й електроприводу дозволяє працювати більш інтенсивно й ефективно. Однак їх наявність істотно збільшує ціну кран-балки в цілому, та й оплата електроенергії призводить до збільшення експлуатаційних витрат. Ручний таль і ручний (механічний) привід, як правило, використовуються, якщо підйом і транспортування вантажів здійснюються всього кілька разів протягом робочого дня.
Одними з найкращих на пострадянському просторі по праву вважаються кран-балки, що випускаються Київським заводом підіймально-транспортного обладнання. Перш за все, варто відзначити високу якість, надійність і довговічність виробів цього підприємства. Це досягається завдяки тісній співпраці КЗПТО з провідними європейськими виробниками, котрі постачають основні вузли та механізми для комплектації.
Зокрема, відома болгарська компанія Podemcrane поставляє тельфери, ручні талі, кранові візки тельферного типу та кінцеві балки. Французька компанія Schneider Electric — все електрообладнання та частотні електроприводи, що забезпечують підйом і пересування.
Щоб замовити (купити) кран-балку підвісну або опорну, фахівці Київського заводу ПТО рекомендують спочатку заповнити спеціальний опитувальний лист, який можна скачати на заводському сайті. Виходячи з цих даних, визначається оптимальна комплектація і, при необхідності, готується індивідуальний проект вантажопідйомного крана. При цьому термін виготовлення кран-балки під ключ, як правило, не перевищує 10-15 днів.
Сайт КЗПТО, посилання — тут.